četrtek, 1. avgust 2013

Če ne bi bilo pisma ...



Narava te nikoli ne užali, le tisto ti da, kar si zaslužiš.


Pa me je nekega dne doletelo. Pismo. Intelektualec, kaj je po poklicu mi ni znano, nekateri pravijo, da je bil pedagog. Kakor koli, midva baje ne bova nikoli na isti- podobni valovni dolžini, (si tudi jaz ne želim) tip se je razgrudil v svojem žolčnem pisemskem  nastopu. Da naj se ne delam bolj neumno kot sem v resnici." Halo! In sem se od vsega srca nasmejala. No, pa sem dobila potrditev o tako imenovanih izobraženih ljudeh.
 (Hujša od sodnika je ostrost jezika.) Je v besedi "neumna" mogoče nevoščljivost? Zna biti, saj je merjenje z valovno dolžino enako manjvrednostemu kompleksu.  
Kar slišim pokojnega pisatelja in psihiatra Jožeta Felca.
"Nak, besedo neumen, celo psihiatri ne smemo uporabljati."
Vidiš ga vraga, nekateri pa s to besede opletajo kot smetar z metlo in nič ne dajo na svoj ugled. Še na mar jim ni, da je izbruh znak privitivizma in pomanjkanja takta. Mislijo, da so ... no naj pač mislijo, če sploh kaj, na primer, da imamo nekateri celo vest.

Ampak krasen poletni dan, po nevihti, ki je razsajala prejšnji dan, še ves umit in radoživ, si pa ne pustim vzeti. Vsaj to nekaj šteje. In misel, da bom v svojem raju ob ptičjem petju  spet vsa romantična. Tam med zelenjem bo prisotna le zdrava logika in toliko zaželjen neposreden stik z zemljo, virom vsega živega.  Tam se nihče ne bo spotikal ob moj IQ in otresal z nevoščljivostjo. Tam bom lahko jaz, neumna ali pametna, med malimi ljudmi in tistimi z visokimi naslovi, ki imajo srce in omiko. Ja, tudi taki tam vrtičkajo.
Tako kratko je bivanje na tem svetu, pa toliko ljudi nam pije kri, le jaz se še vedno učim od mravelj in zemlje in spreminjam svet, da bolj človeški bi postal. Še bolj neumni od mene me svarijo, da je škoda časa in zdravja. Vedno jih ne poslušam, le včasih, ko dobim kakšno kolerično  pismo ... in si mislim ali ima narava res zmeraj prav. Zakaj znam le tisto, kar me ona uči sproti in še vedno in me bo še do ...
Tako kratko je poletje,  nekateri pa bi se ubadali samo z neumnimi ljudmi. Nič sonca, nič cvetja, le preteči oblaki, nevihta in žalost.
Jaz pa bi smeh in dobre ljudi in šentjaževo rožo. Pozdrav iz Zelenega vrta. Vaša Ana   












Fotografije Ana in Vladimir 

8 komentarjev:

Ivana pravi ...

Morda je res bilo potrebno pismo, da se je podlosti izjasnil obraz in se prikazala slika z jasnimi obrisi, kaj pa veš ...
Samo neumni se obmetavajo z nemnimi besedami in kaj več k zapisanemu ne znam dodati.
Drugi del pa je itak balzam za dušo, ampak samo tistemu, ki se zna ozreti okrog sebe in ljubi vse, kar mu je bila čast spoznati, odkriti, srečati na popotovanju skozi trenutek, ki mu nekateri pravimo življenje. Enim je to dano, drugim pač ne. A se je za sekirat? Po moje ne, saj vse skupaj že meji na blaznost duše, ki izrablja pridobljeno znanje zapisa v lastno pogrebščino.

Dragica pravi ...

Bom začela na koncu, pri fotografijah , ki so tako lepe da napolnijo srce in dušo z lepoto in zadovoljstvom z vsem in samim sabo. O pismu, prej bi mu rekla poleno nekoga, ki svojo jezo in nezadovoljstvo s seboj in z vsem kar počne mora stresti na nekoga, saj poleno, ki prileti v človeka vedno tudi čisto malo ali pa malo bolj zaskeli, če že ne zaboli, metalec je pa še vedno jezen in nezadovoljen s celim svetom in seboj, in mu tudi poleno s katerim vihti nič ne pomaga.

Dragica pravi ...

Pa še to, da je nekdo intelektualec ni merilo število akademskih titul, saj so danes do njih nekateri prišli po zelo čudnih poteh, ampak znanje, za katerega nimamo vsi okvirjenih diplom, pa ga imamo, zato ker smo se učili in se še vedno učimo, obenem pa se ob vse več znanja vedno bolj zavedamo,neskončnosti svojega neznanja.

Ana Balantič pravi ...

Prav imaš Ivana, že dolgo sem vedela, sedaj je to samo še potrditev, da se za nasmehom skriva pravi jaz. Nič se ne sekiram, v tistih besedah je preveč ulične pritlehnosti.

Ana Balantič pravi ...

Dragica, na videz ni bog ve kaj tisti moj raj, je pa bogat s pozitivo, ki mu tudi polena ne morejo do živega.
Res je, da bomo kljub učenju, še vedno precej nevedni, šli onkraj.

lea199 pravi ...

Hvala za fotke iz tvojega raja :)
Pisma ne bi bila potrebna, če bi se nekateri ne počutili tako vzvišene.
Bom dodala misel, ki je zelo podobna Ivanini, je tetina zapuščina, ki mi zelo veliko pomeni: "Samo tisti, ki ima škatlo, jo lahko daje šnufat."
Upam, da razumeš pomen, čeprav je napisano v našem narečju.
Bodi lepo :)
Ivanka

Ana Balantič pravi ...

Lea, sem razumela in hvala. Tvojih prispevkov pa bo kmalu za cel roman. Jaz jih kar spravljam v mapo. Imej se poletno! Ana

lea199 pravi ...

Hvala Ana, glede mojih zgodb. Saj jih je za drobno knjigico in so zaokrožene v celoto z nekoliko klišejskim naslovom Tok življenja. Z nekaterimi še nisem zadovoljna (rada bi jih še nekoliko dodelala.
Tudi ti uživaj v poletju :)

Lp, Lea